SÖMLÖS OCH INTEGRERAD
HANDEL I FOKUS.

Dagens handel är inte fysisk eller digital. Utan både och – samtidigt. Gränsen mellan fysiska och digitala köpupplevelser har suddats ut.

Idag är det viktigaste inte var man handlar, utan upplevelsen. Handeln kan ske på en fysisk plats lika väl som i mobilen eller på datorn - och det är kunden som bestämmer. En vill hitta inspirationen i butik, köpa på nätet och återvända till butiken för att plocka upp sin vara och samtidigt passa på att få personliga råd. En annan hittar inspirationen i sociala och digitala kanaler och väljer att slutföra sitt köp i en fysisk butik. Och för en tredje kund är mönstret ytterligare ett annat. De nya spelreglerna ger helt nya möjligheter till merförsäljning, eftersom dina kunder ofta möter dig både en, två och tre gånger före, under och efter köp. Men det ställer så klart också fler krav.

Det handlar om att ge kunderna en rik upplevelse i alla kanaler, digitala såväl som fysiska – samtidigt, sömlöst och integrerat. Omnichannelstrategi, eller multi-kanalstrategi, har blivit den moderna handelns viktigaste begrepp – och vi på Signex hjälper dig att skapa den.

Stäng